179 Α' 2014

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 112/2014

Οργανισμός Υπουργείου Τουρισμού.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ - Διάρθρωση και αρμοδιότητες των οργανικών μονάδων της Γενικής Γραμματείας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης
29 Αυγούστου 2014

ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 179
29 Αυγούστου 2014

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 112
Οργανισμός Υπουργείου Τουρισμού.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις: α. Του άρθρου 54 του ν. 4178/2013 (Α΄ 174), «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης − Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 27 του ν. 4210/2013 (Α΄ 254), του άρθρου 55 του ν. 4238/2014 (Α΄ 38), του άρθρου 46 του ν. 4250/2014 (Α΄ 74) και του άρθρου 7 του ν. 4275/2014 (Α΄ 149). β. Του άρθρου 17 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193) «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις». γ. Του άρθρου 17 του ν. 4179/2013 (Α΄ 175) «Απλούστευση διαδικασιών για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στον τουρισμό, αναδιάρθρωση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και λοιπές διατάξεις». δ. Του άρθρου 4 του ν. 4109/2013 (Α΄ 16) «Κατάργηση και συγχώνευση νομικών προσώπων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα − Σύσταση Γενικής Γραμματείας για το συντονισμό του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις». ε. Του άρθρου 12 του ν. 4002/2011 (Α΄ 180) «Τροποποίηση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη και τη δημοσιονομική εξυγίανση. Θέματα αρμοδιότητας Υπουργείων Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης», όπως έχει τροποποιηθεί με τις διατάξεις του άρθρου 148 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82) και του άρθρου 14 του Ν. 4179/2013 (Α΄ 175) στ. Του άρθρου 35, παρ. 4 του Ν. 4024/2011 «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο−βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις, εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012−2015» (Α΄ 226) και του άρθρου 10 του ν. 4210/2013 «Ρυθμίσεις Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 254). ζ. Του άρθρου 21 του ν. 4048/2012 «Ρυθμιστική Διακυβέρνηση: Αρχές, Διαδικασίες και Μέσα Καλής Νομοθέτησης» (Α΄ 34). η. Του άρθρου 12 του ν. 3492/2006 «Οργάνωση συστήματος ελέγχου για τη διασφάλιση της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης του Κρατικού Προϋπολογισμού και των εκτός του Κρατικού Προϋπολογισμού φορέων και άλλες διατάξεις» (Α΄ 210). θ. Της παρ. Β του άρθρου πρώτου του ν. 4152/13 «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των νόμων 4046/2012, 4093/2012 και 4127/2013» (Α΄ 107 Α)». ι. Του άρθρου 2 του ν. 3861/2010 (Α΄ 112) «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο “Πρόγραμμα Διαύγεια” και άλλες διατάξεις». ια. Του ν. 3270/2004 (Α΄ 174) «Αρμοδιότητες του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης και θέματα τουρισμού». ιβ. Του ν. 2160/1993 (Α΄ 118) «Ρυθμίσεις για τον Τουρισμό και άλλες διατάξεις». ιγ. Της υποπαραγράφου ΙΔ2 της Παραγράφου ΙΔ του άρθρου πρώτου του νόμου 4254/2014 (Α΄ 85). ιδ. Του Ν. 4276/2014 (Α΄ 155) «Απλούστευση διαδικασιών λειτουργίας τουριστικών επιχειρήσεων και τουριστικών Υποδομών, ειδικές μορφές τουρισμού και άλλες διατάξεις». ιε. Του π.δ/τος 313/2001 (Α΄ 211) «Μεταφορά αρμοδιοτήτων από τον Ε.Ο. Τ., στο Υπουργείο Ανάπτυξης και στις Περιφέρειες, σύσταση υπηρεσιών και θέσεων προσωπικού στη Γενική Γραμματεία Τουρισμού και στις Περιφέρειες, μεταφορά πόρων και ρύθμιση των αναγκαίων λεπτομερειών». ιστ. Του π.δ/τος 86/2012 (Α΄ 141) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών». ιζ. Του άρθρου 6 του π.δ/τος 85/2012 (Α΄ 141) «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών», όπως ισχύει. ιη. Του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα που κυρώθηκε με το π.δ. 63/2005 (Α΄ 98).
2. Το π.δ. 119/2013 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (153 Α΄).
3. Την υπ’ αριθμ. Υ278/16−4−2013 απόφαση του Πρωθυπουργού (Β΄ 937) «Σύσταση θέσεων Αναπληρωτών Υπουργών».
4. Την υπ’ αριθμ. Υ301/25.6.2013 απόφαση του Πρωθυ−
πουργού «Καθορισμός της σειράς τάξης των Υπουργείων (Β΄ 1594).
5. Την υπ’ αριθμ. Υ48/9.7.2012 απόφαση του Πρωθυπουργού περί καθορισμού αρμοδιοτήτων του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα (2105 Β΄).
6. Το γεγονός ότι από τις ρυθμίσεις του διατάγματος αυτού δεν προκαλείται επιπλέον ετήσια δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
7. Τις από 1/3/2013, 26/11/2013 και 27/3/2014 αποφάσεις του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης, που
αφορούν σε μεταρρυθμιστικές δράσεις του Υπουργείου Τουρισμού.
8. Την υπ’ αριθμ. 162/2014 Γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας με πρόταση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και
Τουρισμού, αποφασίζουμε:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄Διάρθρωση και αρμοδιότητες των οργανικών μονάδων της Γενικής Γραμματείας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης
Άρθρο 11Γενική Γραμματεία Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης

Η Γενική Γραμματεία Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης αποτελείται από την Γενική Διεύθυνση Τουριστικής Πολιτικής και την Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων (ΕΥΠΑΤΕ)

Άρθρο 12Στρατηγικοί σκοποί Γενικής Διεύθυνσης

Τουριστικής Πολιτικής Οι στρατηγικοί σκοποί της Γενικής Διεύθυνσης Τουριστικής Πολιτικής είναι: α) Ο σχεδιασμός πολιτικών για τον τουρισμό σε βραχυπρόθεσμη, μεσοπρόθεσμη ή και μακροπρόθεσμη βάση. β) Σχεδιασμός δράσεων για αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού. γ) Βέλτιστη αξιοποίηση των πόρων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. δ) Η διαμόρφωση πληρέστερης τομεακής πολιτικής για την επωφελέστερη αξιοποίηση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων ενίσχυσης. ε) Η ανάδειξη των πεδίων τουριστικής δυναμικής και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε συγκεκριμένους τομείς, με σκοπό τον περιορισμό της εποχικότητας.

Άρθρο 13Διάρθρωση Γενικής Διεύθυνσης

Τουριστικής Πολιτικής Η Γενική Διεύθυνση Τουριστικής Πολιτικής συγκροτείται από τις ακόλουθες διευθύνσεις: α) Από την Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού, που συγκροτείται από το Τμήμα Ανίχνευσης Τουριστικού Περιβάλλοντος, Μελετών και Τεκμηρίωσης, το Τμήμα Τουριστικής Πολιτικής – Νομοθετικών Ρυθμίσεων και Μέτρων και το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης. β) Από την Διεύθυνση Τουριστικών Επενδύσεων, που συγκροτείται από το Τμήμα Προγραμματισμού, το Τμήμα Μελετών και Τεχνικών έργων, το Τμήμα Επιχειρησιακών Προγραμμάτων/ Κρατικών Ενισχύσεων και το Τμήμα Ειδικών Μορφών Τουρισμού γ) Από την Διεύθυνση Χωροταξικού Σχεδιασμού και Υποδομών, που συγκροτείται από το Τμήμα Χωροταξίας, το Τμήμα Χωροθέτησης Τουριστικών Λιμένων και το Τμήμα Συμβάσεων και Ελέγχου Τουριστικών Λιμένων. δ) Από τη Διεύθυνση Ποιοτικών Προτύπων, που συγκροτείται από το Τμήμα Ποιοτικού Ελέγχου και Διαμόρφωσης Προτύπων Ποιότητας, το Τμήμα Υποστήριξης Περιφερειακών Υπηρεσιών Τουρισμού και το Τμήμα Μητρώου Τουριστικών Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Παραπόνων.

Άρθρο 14Επιχειρησιακός στόχος Διεύθυνσης Στρατηγικού

Σχεδιασμού − Αρμοδιότητες Τμημάτων Η Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού έχει ως επιχειρησιακό στόχο τη συγκεκριμενοποίηση των γενικών στόχων της τουριστικής πολιτικής και την επιλογή των επιμέρους σχεδιασμών και μέσων εφαρμογής της σε θεσμικό και τεχνικό επίπεδο. Οι αρμοδιότητες των τμημάτων της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού κατανέμονται σε αυτά, ως ακολούθως: 1) το Τμήμα Ανίχνευσης Τουριστικού Περιβάλλοντος, Μελετών και Τεκμηρίωσης είναι αρμόδιο για: α) Τη συλλογή, επεξεργασία και αξιοποίηση στατιστικών στοιχείων και δεδομένων συναφών με τουριστικά θέματα. β) Τη συγκριτική μελέτη και ανάλυση των προγραμμάτων τουρισμού που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες. γ) Τη διαχείριση του Δορυφόρου Λογαριασμού Τουρισμού και την υποστήριξη του Παρατηρητηρίου Τουρισμού του άρθρου 18 του ν. 4179/2013. 2) Το Τμήμα Τουριστικής Πολιτικής, Νομοθετικών Ρυθμίσεων και Μέτρων είναι αρμόδιο για: α) Τη λήψη των αναγκαίων θεσμικών μέτρων για την εφαρμογή της τουριστικής πολιτικής. β) Τη διαμόρφωση των τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών των εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής, σε συμφωνία με τον εκάστοτε ισχύοντα Επενδυτικό Νόμο. γ) Την έκδοση των προβλεπόμενων από την υφισταμένη νομοθεσία αποφάσεων που αφορούν στον τρόπο λειτουργίας, στην οργάνωση, στη στελέχωση, στη διαχείριση και γενικά στον έλεγχο των πράξεων των οργάνων και των υπηρεσιών των εποπτευόμενων νομικών προσώπων, φορέων και οργανισμών. δ) Την προετοιμασία σχεδίων νόμων, προεδρικών διαταγμάτων και λοιπών κανονιστικών πράξεων που προτείνονται από τις καθ’ ύλην αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου. ε) Τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για την απλούστευση της διαδικασίας έναρξης λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων, σε εφαρμογή του ν. 3919/2011. 3) Το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι αρμόδιο για: α) Τη διμερή και πολυμερή συνεργασία και την ενίσχυση των προγραμμάτων διακρατικής συνεργασίας σε τουριστικά θέματα με χώρες προέλευσης τουριστών. β) Τη συμμετοχή στις εργασίες και δραστηριότητες διεθνών οργανισμών, η συμμετοχή στις εργασίες και η στήριξη των θέσεων της χώρας στα όργανα, στις επιτροπές και στις ομάδες εργασίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για θέματα τουρισμού, σε συνεργασία με τη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία. γ) Την κατάρτιση και υλοποίηση προγραμμάτων στο πλαίσιο της Επιτροπής Αναπτυξιακής Βοήθειας του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) και την παρακολούθηση υλοποίησης των προγραμμάτων αυτών από τα εποπτευόμενα νομικά πρόσωπα. δ) Την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. ε) Την επεξεργασία συμβάσεων διμερούς και πολυμερούς συνεργασίας σε θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου και των εποπτευόμενων νομικών προσώπων και η παρακολούθηση της εφαρμογής τους στην Ελλάδα.

Άρθρο 15Επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης

Τουριστικών Επενδύσεων –Αρμοδιότητες Τμημάτων Η Διεύθυνση Τουριστικών Επενδύσεων έχει ως επιχειρησιακό στόχο τη διασφάλιση συνθηκών υγιούς δραστηριοποίησης και ανάπτυξης των τουριστικών επιχειρήσεων, τη μέσω κινήτρων ενίσχυση των τουριστικών επενδύσεων και τον έλεγχο των κρατικών ενισχύσεων σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο ν. 4152/2013 (ΦΕΚ Α΄ 107). Ειδικότερα, οι αρμοδιότητες των τμημάτων της Διεύθυνσης Τουριστικών Επενδύσεων κατανέμονται σε αυτά, ως ακολούθως: 1) Τμήμα Προγραμματισμού, στο οποίο ανήκουν οι ακόλουθες αρμοδιότητες: α) Η συλλογή και αξιοποίηση στοιχείων σχετικών με τα παρεχόμενα κίνητρα τουριστικών επενδύσεων, τα φορολογικά κίνητρα, τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας, τα αναπτυξιακά προγράμματα, στατιστικά δεδομένα του τουριστικού κλάδου, ισχύουσες προδιαγραφές, διαδικασίες και όρους λειτουργίας με στόχο την πλήρη ενημέρωση των επενδυτών. β) Η μελέτη και υποβολή προτάσεων για την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού που απασχολείται σε κάθε είδος τουριστικής δραστηριότητας. γ) Η ενημέρωση των ενδιαφερομένων επενδυτών για την πολιτική των επενδύσεων στον τουριστικό τομέα και καθοδήγησή τους για την επίσπευση των διαδικασιών πραγματοποίησης των επενδυτικών τους σχεδίων και προγραμμάτων. 2) Τμήμα Μελετών και Τεχνικών Έργων, στο οποίο ανήκουν οι ακόλουθες αρμοδιότητες: Το Τμήμα Μελετών και Τεχνικών Έργων ορίζεται ως «Διευθύνουσα ή επιβλέπουσα υπηρεσία» του εδαφίου δ της παρ. 7 του άρθρου 1 του Ν. 3669/2008 και είναι αρμόδιο για: α) Την κατάρτιση, τον έλεγχο και την έγκριση των μελετών και των τεχνικών αναπτυξιακών έργων ή έργων υποδομής αρμοδιότητας του Υπουργείου Τουρισμού. β) Την υλοποίηση και επίβλεψη τεχνικών έργων αρμοδιότητας του Υπουργείου Τουρισμού. 3) Τμήμα Επιχειρησιακών Προγραμμάτων/ Κρατικών Ενισχύσεων, στο οποίο ανήκουν οι ακόλουθες αρμοδιότητες: α) Η προετοιμασία, η κατάρτιση και η προώθηση σχεδίων σε θέματα τουρισμού, συμπεριλαμβανομένων και σχεδίων νόμων, που αφορούν σε διαχείριση ή παροχή κρατικών πόρων και ενδέχεται να εμπεριέχουν στοιχεία κρατικής ενίσχυσης με την έννοια του άρθρου 107.1 της ΣΛΕΕ για γνωμοδότηση ή και έγκριση από την Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου Οικονομικών. β) Η συνεργασία με άλλες χώρες για την από κοινού κατάρτιση, υλοποίηση και διαχείριση προγραμμάτων χρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Ένωση. γ) Η υποβολή προτάσεων διόρθωσης και βελτίωσης των σχεδίων που προετοιμάζονται από υπηρεσίες του υπουργείου, πριν την προώθησή τους στην Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων. δ) Η εποπτεία και η υποστήριξη των φορέων αρμοδιότητας του Υπουργείου σε ό,τι αφορά την τήρηση των κανόνων κρατικών ενισχύσεων, κατά την προετοιμασία και την υλοποίηση μέτρων που εμπεριέχουν στοιχεία κρατικής ενίσχυσης. ε) Η έγκριση όλων των σχεδίων κρατικών ενισχύσεων που δεν απαιτούν κοινοποίηση. στ) Η παροχή στην Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων κάθε είδους βοήθειας και υποστήριξης, σε περίπτωση κοινοποίησης ενός σχεδίου από την Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ή σε περίπτωση αιτήματος της Ε.Ε. για παροχή πληροφοριών επί μέτρων κρατικής ενίσχυσης αρμοδιότητάς της. ζ) Η μέριμνα για την καταχώριση των σχεδίων στο ηλεκτρονικό σύστημα SANI. η) Η υποχρέωση ηλεκτρονικής υποβολής της ετήσιας έκθεσης κρατικών ενισχύσεων μέσω του διαδραστικού συστήματος SARI. θ) Η μέριμνα για την ενημέρωση του Μητρώου παρακολούθησης κρατικών ενισχύσεων της υποπαραγράφου Β.8 του ν. 4152/2013, ως προς τα μέτρα αρμοδιότητας τους. ι) Η εποπτεία για την εφαρμογή των αποφάσεων ανάκτησης παράνομων κρατικών ενισχύσεων που έχουν χορηγηθεί από το Υπουργείο ή τους εποπτευόμενους φορείς αρμοδιότητάς της, με βάση τις οδηγίες της Κε.Μ.Κ.Ε. και η παροχή όλων των απαραίτητων στοιχείων στην Κε.Μ.Κ.Ε. για την υποβολή τους στην ΕΕ. Ειδικότερα: − Η υποστήριξη των φορέων χορήγησης παράνομων ενισχύσεων που χρήζουν ανάκτησης, κατά τον προσδιορισμό των ωφελούμενων επιχειρήσεων, των ποσών, και των τόκων ανά ωφελούμενο που πρέπει να ανακτηθούν. − Η μέριμνα ώστε ο φορέας χορήγησης της ενίσχυσης να προβεί εξαρχής σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες μέχρι και την τελική ανάκτηση των παρανόμως χορηγηθέντων κρατικών ενισχύσεων (π.χ. εγγραφή σε πίνακα απαιτήσεων για δικαιούχους που ενταχθεί σε καθεστώς πτώχευσης, κ.λπ.). 4) Τμήμα Ειδικών Μορφών Τουρισμού, στο οποίο ανήκουν οι ακόλουθες αρμοδιότητες: α) Η διεξαγωγή ερευνών και μελετών για τις δυνατότητες ανάπτυξης στην χώρα μας ειδικών μορφών τουρισμού. β) Η κατάρτιση, έγκριση και υλοποίηση προγραμμάτων τουρισμού για συγκεκριμένες κοινωνικές κατηγορίες, όπως π.χ. ενδεικτικά προγραμμάτων για άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ), προγραμμάτων κοινωνικού τουρισμού, προγραμμάτων εσωτερικού τουρισμού και προγραμμάτων τουρισμού νέων. γ) Η διαμόρφωση και εξασφάλιση θεσμικού πλαισίου για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων που αξιοποιούν τα πολιτιστικά, ιστορικά, θρησκευτικά, λαογραφικά, αρχιτεκτονικά και γαστρονομικά στοιχεία και χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής και δραστηριοτήτων που προάγουν τον τουρισμό περιπέτειας με την ενεργή συμμετοχή και δράση στη φύση. δ) Η λήψη μέτρων και η διαμόρφωση ρυθμίσεων για την ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού, όπως του θαλάσσιου τουρισμού, του τουρισμού υγείας, του αθλητικού τουρισμού, του εκθεσιακού τουρισμού, του συνεδριακού τουρισμού, του οικολογικού τουρισμού, του θρησκευτικού τουρισμού, του πολιτιστικού τουρισμού. ε) Η έγκριση και η διαδικασία για την ανέγερση εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής. στ) Η υποστήριξη του έργου της Επιτροπής Προστασίας Ιαματικών Φυσικών Πόρων και η μέριμνα για κάθε άλλο ζήτημα που σχετίζεται με την ανάπτυξη του ιαματικού τουρισμού.

Άρθρο 16Επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Χωροταξικού

Σχεδιασμού και Υποδομών – Αρμοδιότητες Τμημάτων Η Διεύθυνση Χωροταξικού Σχεδιασμού και Υποδομών έχει ως επιχειρησιακό στόχο τον επιχειρησιακό και χωροθετικό σχεδιασμό για την εξασφάλιση συνθηκών βέλτιστης δυνατής αξιοποίησης των ανά την χώρα τουριστικών εγκαταστάσεων (καταλυμάτων και ειδικής τουριστικής υποδομής). Ειδικότερα οι αρμοδιότητες των τμημάτων της Διεύθυνσης Χωροταξικού Σχεδιασμού κατανέμονται σε αυτά, ως ακολούθως: 1) στο Τμήμα Χωροταξίας ανήκουν οι ακόλουθες αρμοδιότητες: α) Η έγκριση της χωροθέτησης σχεδίων και προγραμμάτων τουριστικής ανάπτυξης ως προς τη συμβατότητά τους με τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής. β) Η παρακολούθηση και ο έλεγχος της συμβατότητας της χωροταξικής τουριστικής πολιτικής με τον γενικότερο χωροταξικό σχεδιασμό. γ) Η καταγραφή «τουριστικών τόπων» που χρήζουν ειδικής πολεοδομικής ή/και περιβαλλοντικής προστασίας. 2) Στο Τμήμα Χωροθέτησης Τουριστικών Λιμένων ανήκουν οι ακόλουθες αρμοδιότητες: α) Ο σχεδιασμός δικτύου λιμενικών εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης σκαφών αναψυχής (μαρινών, καταφυγίων, αγκυροβολίων) στο πλαίσιο ενός εθνικού χωροταξικού προγράμματος. β) H χωροθέτηση και η τροποποίηση χωροθέτησης μαρινών, καταφυγίων και αγκυροβολίων τουριστικών σκαφών. γ) Η εισαγωγή θεμάτων και η εισήγηση στην Επιτροπή Τουριστικών Λιμένων για θέματα αρμοδιότητας του Τμήματος. δ) Η έκδοση των αποφάσεων άδειας λειτουργίας τουριστικών λιμένων. ε) Ο έλεγχος υλοποίησης των λιμενικών και των χερσαίων έργων των τουριστικών λιμένων. στ) Η μέριμνα για την καταγραφή του δημοσίου κτήματος που ενδεχομένως δημιουργείται με την ολοκλήρωση των έργων του τουριστικού λιμένα. ζ) Η τήρηση Ηλεκτρονικού Μητρώου πληροφοριών Τουριστικών Λιμένων (ΗΜΤΛ) που αφορά στη διαδικασία χωροθέτησης, τροποποίησης χωροθέτησης, έκδοσης άδειας λειτουργίας καθώς και στην παρακολούθηση της λειτουργίας τους. 3) Τμήμα Συμβάσεων και Ελέγχου Τουριστικών Λιμένων στο οποίο ανήκουν οι ακόλουθες αρμοδιότητες: α) Η κατάρτιση των συμβάσεων παραχώρησης της χρήσης, εκμετάλλευσης και διαχείρισης των τουριστικών λιμένων και οι εισηγήσεις για τροποποιήσεις και συμπληρώσεις τους. β) Η έκδοση των υπουργικών αποφάσεων παραχώρησης της χρήσης και διαχείρισης των καταφυγίων και των αγκυροβολίων τουριστικών σκαφών. γ)Ο έλεγχος της υλοποίησης των συμβάσεων που έχουν συναφθεί. δ) Οι εισηγήσεις προς την Επιτροπή Τουριστικών Λιμένων για θέματα αρμοδιότητας του τμήματος. ε) Η έκδοση αποφάσεων έγκρισης των κανονισμών λειτουργίας των τουριστικών λιμένων σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία. στ) Ο έλεγχος λειτουργίας των μαρινών, των καταφυγίων και των αγκυροβολίων τουριστικών σκαφών. ζ) Η προκήρυξη σε συνεργασία με το Τμήμα Χωροθέτησης Τουριστικών Λιμένων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, διεθνών και εθνικών πλειοδοτικών διαγωνισμών για την εκτέλεση συμπληρωματικών έργων και την παραχώρηση της χρήσης και εκμετάλλευσης τουριστικών λιμένων.

Άρθρο 17Επιχειρησιακός στόχος της Διεύθυνσης Ποιοτικών Προτύπων – Αρμοδιότητες Τμημάτων Η Διεύθυνση Ποιοτικών Προτύπων έχει ως επιχειρησιακό στόχο την,μέσω της διεύρυνσης, της προτυποποίησης σε όλο το φάσμα των τουριστικών επιχειρήσεων και της ομοιόμορφης αντιμετώπισής της από τις αρμόδιες υπηρεσίες τουρισμού, επίτευξη ποιοτικών υπηρεσιών στον κλάδο: Ειδικότερα, οι αρμοδιότητες των τμημάτων της Διεύθυνσης Ποιοτικών Προτύπων κατανέμονται σε αυτά, ως ακολούθως:ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

το Τμήμα Ποιοτικού Ελέγχου και Προτύπων Ποιότητας είναι αρμόδιο για: α) Τη μελέτη και τη διαμόρφωση συστήματος πιστοποίησης ποιότητας και τη χορήγηση του ειδικού σήματος ποιότητας. β) Τη μελέτη των προδιαγραφών και των προϋποθέσεων που διέπουν τις διάφορες μορφές τουριστικών δραστηριοτήτων και κατηγοριών τουριστικών υποδομών και τη διαμόρφωση συστημάτων διαπίστευσης. γ) Τον τακτικό και έκτακτο έλεγχο της ποιότητας του συνόλου των υπηρεσιών που συνθέτουν το τουριστικό προϊόν.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Το Τμήμα Υποστήριξης των Περιφερειακών Υπηρεσιών Τουρισμού (ΠΥΤ) είναι αρμόδιο για: α) Τον συντονισμό της δραστηριότητας των Περιφερειακών Υπηρεσιών Τουρισμού (ΠΥΤ) και τη διαρκή παρακολούθηση της λειτουργίας τους. β) Τη συγκέντρωση και την αξιοποίηση των επικαιροποιημένων στοιχείων που διαβιβάζονται από τις ΠΥΤ και αφορούν στο διοικητικό σκέλος της τουριστικής δραστηριότητας στην περιοχή της τοπικής τους αρμοδιότητας. γ) Τη διενέργεια επιθεωρήσεων στις ΠΥΤ για τη διαπίστωση της εύρυθμης λειτουργίας τους.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Το Τμήμα Μητρώου Τουριστικών Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Παραπόνων είναι αρμόδιο για: α) Την τήρηση Μητρώου για όλα τα τουριστικά καταλύματα ανά κατηγορία και για την τήρηση Μητρώου διακριτικών τίτλων. β) Την τήρηση Μητρώου των λειτουργούν των Γραφείων Τουρισμού και των διακριτικών τους τίτλων. γ) Την τήρηση Μητρώου των κυκλοφορούντων τουριστικών λεωφορείων Δημόσιας Χρήσης. δ) Την τήρηση Μητρώου των οδηγών τουριστικών λεωφορείων Δημόσιας Χρήσης. ε) Την τήρηση Μητρώου των λειτουργουσών επιχειρήσεων ενοικιαζομένων αυτοκινήτων. στ) Τον χειρισμό και την αντιμετώπιση υποθέσεων που αφορούν παράπονα και υποδείξεις προς το Υπουργείο.

Άρθρο 18Διάρθρωση της Ειδικής Υπηρεσίας

Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων (ΕΥΠΑΤΕ) και αρμοδιότητες Τμημάτων και Γραφείου Η ΕΥΠΑΤΕ έχει ως επιχειρησιακό στόχο την μέσω της σύντμησης και απλοποίησης των αδειοδοτικών διαδικασιών διευκόλυνση και ενθάρρυνση των μεγάλων τουριστικών επενδύσεων. Η Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων [άρθρο 12 του ν. 4002/2011 (ΦΕΚ Α΄ 180), όπως ισχύει], υπάγεται απευθείας στον Γενικό Γραμματέα Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης και αποτελείται από τα εξής Τμήματα: − Τμήμα Προσέλκυσης και Ενημέρωσης Επενδυτών − Τμήμα Υποστήριξης Επενδυτών − Πολεοδομικό Γραφείο Οι αρμοδιότητες της Ειδικής Υπηρεσίας Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων κατανέμονται στις ακόλουθες οργανικές μονάδες ως εξής: α) Το Τμήμα Προσέλκυσης και Ενημέρωσης Επενδυτών είναι αρμόδιο: αα) για την προσέλκυση τουριστικών επενδύσεων, για την πληροφόρηση και εξατομικευμένη υποστήριξη των ενδιαφερόμενων επενδυτών σχετικά με τους όρους, τις διαδικασίες και τις προδιαγραφές δημιουργίας σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων και λοιπών τουριστικών εγκαταστάσεων και για τα τυχόν παρεχόμενα κίνητρα επενδύσεων, αβ) για την προβολή και προώθηση των δυνατοτήτων τουριστικής ανάπτυξης σε υποψήφιους επενδυτές στο εσωτερικό και το εξωτερικό και για την ανάδειξη του έργου της Υπηρεσίας, β) Το Τμήμα Υποστήριξης Επενδυτών είναι αρμόδιο: βα) για την παραλαβή και έλεγχο των φακέλων των επενδυτών, την παρακολούθηση, συντονισμό και συγκέντρωση των απαραίτητων γνωμοδοτήσεων και εγκρίσεων από αρμόδιους φορείς, ββ) για την μέριμνα έκδοσης κοινής υπουργικής απόφασης δημιουργίας σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων, την παροχή στους επενδυτές κάθε απαραίτητης πληροφορίας και υπόδειξης για το στάδιο στο οποίο βρίσκονται οι σχετικές διαδικασίες, και τη διατύπωση προτάσεων και την υπόδειξη λύσεων για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των διοικητικών δυσχερειών και προβλημάτων τα οποία προκύπτουν κατά την αδειοδοτική ή άλλη συναφή διαδικασία, βγ) για την αδειοδότηση σε όλα τα στάδιά της και για τις προβλεπόμενες εγκρίσεις και αναθεωρήσεις αδειών των νέων ή/και υφισταμένων κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων τεσσάρων (4) ή πέντε (5) αστέρων δυναμικότητας άνω των 300 κλινών, των εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής σε τουριστικά καταλύματα των πιο πάνω κατηγοριών ή σε σύνθετο τουριστικό κατάλυμα καθώς και των σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων. γ) Το Πολεοδομικό Γραφείο είναι αρμόδιο: γα) για την Γνωμοδότηση ως προς την καταλληλότητα γηπέδων και οικοπέδων για την ίδρυση των τουριστικών καταλυμάτων ή εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής, γβ) για την παραλαβή και έλεγχο των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την έγκριση αρχιτεκτονικών μελετών των τουριστικών καταλυμάτων που υπάγονται στην αρμοδιότητα της Ειδικής Υπηρεσίας, για την έγκριση αρχιτεκτονικών μελετών και τήρηση του σχετικού αρχείου, γγ) για την παραλαβή των δικαιολογητικών και των μελετών που απαιτούνται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για τη χορήγηση και αναθεώρηση άδειας δόμησης τουριστικών καταλυμάτων που υπάγονται στην αρμοδιότητα της Ειδικής Υπηρεσίας, την τήρηση του σχετικού αρχείου και κοινοποίηση των αδειών δόμησης, τα αντίγραφα των σχετικών φακέλων και την «ταυτότητα» του κτιρίου, μετά την έναρξη ισχύος της, στην αρμόδια υπηρεσία Δόμησης του οικείου Δήμου, γδ) για την παραλαβή και τον έλεγχο των δικαιολογητικών για την έκδοση Ειδικού Σήματος Λειτουργίας των τουριστικών καταλυμάτων, που υπάγονται στην αρμοδιότητα της Ειδικής Υπηρεσίας και των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και κολυμβητικών δεξαμενών εντός αυτών και την έκδοση του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας, γε) για την χορήγηση βεβαιώσεων σύνδεσης με δίκτυα οργανισμών κοινής ωφελείας, εγκρίσεις εργασιών μικρής κλίμακα και βεβαιώσεων για άδεια λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, γστ) για την επεξεργασία σχεδίων γενικών οδηγιών, εγκυκλίων και αποφάσεων για τη διευκόλυνση της αδειοδότησης στις πιο πάνω περιπτώσεις.

Άρθρο 19Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού Διάρθρωση – Αρμοδιότητες Α. Διάρθρωση Στο Υπουργείο Τουρισμού λειτουργούν Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού (ΠΥΤ) επιπέδου Διεύθυνσης, που υπάγονται στην Γενική Διεύθυνση Τουριστικής Πολιτικής της Γενικής Γραμματείας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης. Οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού (Π.Υ. Τ.) έχουν ως επιχειρησιακό στόχο την, μέσω της αδειοδότησης, ελέγχου και επιβολής κυρώσεων στις τουριστικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εντός των ορίων της χωρικής αρμοδιότητας κάθε Π.Υ. Τ., διασφάλιση της ποιότητας του παρεχόμενου τουριστικού προϊόντος, διαρθρώνονται δε ως εξής:ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Αττικής, με έδρα την Αθήνα, που αποτελείται από: α) Το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επαγγελμάτων και β) Το Τμήμα Τουριστικής Ανάπτυξης, Επιθεωρήσεων και Ελέγχου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Στερεάς Ελλάδος με έδρα τη Λαμία, που αποτελείται από: α) Το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επαγγελμάτων και β) Το Τμήμα Τουριστικής Ανάπτυξης, Επιθεωρήσεων και Ελέγχου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Περιφερειακή Υπηρεσία Θεσσαλίας, με έδρα το Βόλο, που αποτελείται από: α) Το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επαγγελμάτων. β) Το Τμήμα Τουριστικής Ανάπτυξης, Επιθεωρήσεων και Ελέγχου και γ) Το Γραφείο Υποστήριξης Τουρισμού Λάρισας.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Πελοποννήσου, με έδρα την Τρίπολη, που αποτελείται από: α) Το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επαγγελμάτων. β) Το Τμήμα Τουριστικής Ανάπτυξης, Επιθεωρήσεων και Ελέγχου και γ) Το Γραφείο Υποστήριξης Τουρισμού Μεσσηνίας.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Δυτικής Ελλάδας, με έδρα την Πάτρα, που αποτελείται από: α) Το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επαγγελμάτων. β) Το Τμήμα Τουριστικής Ανάπτυξης, Επιθεωρήσεων και Ελέγχου και γ) Το Γραφείο Υποστήριξης Τουρισμού Αργοστολίου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Ιονίων Νήσων, με έδρα την Κέρκυρα, που αποτελείται από: α) Το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επαγγελμάτων και β) Το Τμήμα Τουριστικής Ανάπτυξης, Επιθεωρήσεων και Ελέγχου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Ηπείρου, με έδρα τα Ιωάννινα, που αποτελείται από: α) Το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επαγγελμάτων και β) Το Τμήμα Τουριστικής Ανάπτυξης, Επιθεωρήσεων και Ελέγχου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 8

Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Δυτικής Μακεδονίας, με έδρα την Κοζάνη, που αποτελείται από: α) Το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επαγγελμάτων και β) Το Τμήμα Τουριστικής Ανάπτυξης, Επιθεωρήσεων και Ελέγχου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 9

Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Δωδεκανήσου, με έδρα τη Ρόδο, που αποτελείται από: α) Το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επαγγελμάτων. β) Το Τμήμα Τουριστικής Ανάπτυξης, Επιθεωρήσεων και Ελέγχου και γ) Το Γραφείο Υποστήριξης Τουρισμού νήσου Κώ.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 10

Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Κυκλάδων, με έδρα τη Σύρο, που αποτελείται από: α) Το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επαγγελμάτων. β) Το Τμήμα Τουριστικής Ανάπτυξης, Επιθεωρήσεων και Ελέγχου και γ) Το Γραφείο Υποστήριξης Τουρισμού νήσου Θήρας.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 11

Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Βορείου Αιγαίου, με έδρα τη Μυτιλήνη, που αποτελείται από: α) Το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επαγγελμάτων. β) Το Τμήμα Τουριστικής Ανάπτυξης, Επιθεωρήσεων και Ελέγχου και γ) Τα Γραφεία Υποστήριξης Τουρισμού Χίου και Σάμου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 12

Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Κρήτης, με έδρα το Ηράκλειο που αποτελείται από: α) Το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επαγγελμάτων. β) Το Τμήμα Τουριστικής Ανάπτυξης, Επιθεωρήσεων και Ελέγχου και γ) Τα Γραφεία Υποστήριξης Τουρισμού Χανίων και Ρεθύμνου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 13

Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας, με έδρα την Θεσσαλονίκη που αποτελείται από τα Τμήματα: Α) Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επαγγελμάτων και Β) Τουριστικής Ανάπτυξης, Επιθεωρήσεων και Ελέγχου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 14

Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, με έδρα την Κομοτηνή, που αποτελείται από τα τμήματα: α) Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επαγγελμάτων και β) Τουριστικής Ανάπτυξης, Επιθεωρήσεων και Ελέγχου. Β. Αρμοδιότητες α) Τα Τμήματα Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επαγγελμάτων των ως άνω ΠΥΤ είναι αρμόδια για την αδειοδότηση και την έναρξη λειτουργίας όλων των τουριστικών επιχειρήσεων εντός των ορίων της τοπικής τους αρμοδιότητας. β) Τα Τμήματα Τουριστικής Ανάπτυξης, Επιθεωρήσεων και Ελέγχου των ως άνω ΠΥΤ είναι αρμόδια, εντός των ορίων της χωρικής τους αρμοδιότητας, για: • Τον έλεγχο της σύννομης λειτουργίας όλων των τουριστικών επιχειρήσεων, • Τον έλεγχο της ποιότητας των παρεχομένων από τις τουριστικές επιχειρήσεις υπηρεσιών. • Τον έλεγχο κατάταξης των κύριων και μη κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων, σε κατηγορίες αστέρων και κλειδιών αντίστοιχα. • Την επιβολή διοικητικών κυρώσεων και μέτρων σε επιχειρήσεις, εντός των ορίων της τοπικής τους αρμοδιότητας, που παραβαίνουν την τουριστική νομοθεσία. γ) Τα Γραφεία Υποστήριξης Τουρισμού ασκούν τις αρμοδιότητες του εδαφίου β) στην περιοχή τοπικής τους αρμοδιότητας, με εξαίρεση αρμοδιότητες που αφορούν στον έλεγχο κατάταξης και στην επιβολή διοικητικών κυρώσεων.

Άρθρο 20Τμήμα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου

Το Τμήμα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου είναι αρμόδιο για: Το συντονισμό, στο πλαίσιο άσκησης του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, των αρμόδιων υπηρεσιακών μονάδων και φορέων του Υπουργείου για τη συλλογή πληροφοριών και τη σύνταξη σχετικών απαντήσεων, την επεξεργασία αυτών, σε συνεργασία με το Γραφείο Υπουργού και την προώθησή τους, μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες, στη Βουλή.

Άρθρο 21Τμήμα Νομοθετικής ΠρωτοβουλίαςΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1

Το Τμήμα Νομοθετικής Πρωτοβουλίας: α) Συμμετέχει στο σχεδιασμό των νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων αρμοδιότητας του Υπουργείου και καταρτίζει τα νομοσχέδια που αναθέτει σε αυτό ο Υπουργός. β) Παρέχει την αναγκαία τεχνογνωσία στις υπηρεσίες που αναλαμβάνουν την εκπόνηση ή την απλούστευση ρυθμίσεων, με σκοπό την τήρηση των αρχών καλής νομοθέτησης. γ) Συντάσσει, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες, την Ανάλυση Συνεπειών Ρυθμίσεων του άρθρου 7 ν. 4048/2012, επισημαίνοντας ταυτόχρονα τις συναφείς νομοθετικές ή κανονιστικές ρυθμίσεις. δ) Μεριμνά, σε συνεργασία με το Γραφείο Καλής Νομοθέτησης, για τη διενέργεια κοινωνικού διαλόγου και διαβουλεύσεων με εκπροσώπους των κοινωνικών φορέων και ενδιαφερόμενων ομάδων. ε) Επισημαίνει τις νομοθετικές και κανονιστικές ρυθμίσεις του Υπουργείου που χρήζουν απλούστευσης, αναμόρφωσης, κωδικοποίησης ή επικαιροποίησης. στ) Συλλέγει, ταξινομεί και προωθεί στην Κεντρική Επιτροπή Κωδικοποίησης της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης του ν. 3133/2003 κωδικοποιούμενες ρυθμίσεις ή ρυθμίσεις των νομικών πεδίων, στα οποία εντοπίζεται η ανάγκη αναμόρφωσης. ζ) Συντάσσει, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες, την έκθεση αξιολόγησης αποτελεσμάτων εφαρμογής των ρυθμίσεων του άρθρου 9 ν. 4048/2012. η) Συμμετέχει υποχρεωτικά στις νομοπαρασκευαστικές επιτροπές του Υπουργείου και τηρεί ηλεκτρονικό αρχείο των τελικών προτάσεων των εν λόγω επιτροπών. ΄Άρθρο 22 Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων Το Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων είναι αρμόδιο για: α) Την πληροφόρηση των μέσων ενημέρωσης για τις δραστηριότητες του υπουργείου Τουρισμού. β) Την κάλυψη γεγονότων και εκδηλώσεων γενικού ενδιαφέροντος του υπουργείου. γ) Την παρακολούθηση, επισήμανση και συλλογή ειδήσεων και δημοσιευμάτων, που αφορούν δραστηριότητες του υπουργείου και η ενημέρωση του υπουργού. δ) Την παροχή πληροφοριών και διευκολύνσεων στους Έλληνες και ξένους δημοσιογράφους και στους αντιπροσώπους ξένων κρατών σχετικά με το έργο του υπουργείου. ΄Άρθρο 23 Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου Η Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου είναι αρμόδια για: 1. Την παροχή ελεγκτικών − συμβουλευτικών αρμοδιοτήτων, όπως: α) ο έλεγχος επάρκειας του συστήματος εσωτερικού ελέγχου (internalcontrol) του Υπουργείου και η εισήγηση των σχετικών βελτιωτικών προτάσεων, β) ο έλεγχος εφαρμογής των κανόνων δικαίου, ο έλεγχος της νομιμότητας και κανονικότητας των δαπανών (INTOSAI 3.4, INTOSAI 1.0.39 Ευρωπαϊκή κατευθυντήρια γραμμή εφαρμογής αριθ. 52), όπως και του εσωτερικού κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας του Υπουργείου, γ) η αξιολόγηση της οικονομίας, της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας των δραστηριοτήτων του Υπουργείου (δηλαδή η αξιολόγηση της λειτουργίας του βάσει της αρχής της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης), δ) η αξιολόγηση του προγραμματισμού του σχεδιασμού και της εκτέλεσης των λειτουργιών του Υπουργείου, ε) ο έλεγχος της ορθής διενέργειας των δαπανών, της ορθής είσπραξης και εμφάνισης των εσόδων, της διαχείρισης κινδύνων, όπως και της διαχείρισης της περιουσίας του φορέα με την εξακρίβωση του ενεργητικού και παθητικού και του μισθολογικού κόστους, για τον εντοπισμό τυχόν φαινομένων κακοδιοίκησης και κακοδιαχείρισης, κατάχρησης, σπατάλης, απάτης ή διαφθοράς και την αποτροπή τους στο μέλλον, στ) ο έλεγχος πληροφοριακών συστημάτων, προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσον επιτυγχάνουν τους σκοπούς τους και εάν έχουν ενσωματωθεί σε αυτά επαρκείς ασφαλιστικές δικλίδες/ μηχανισμοί ελέγχου, ζ) η διαβεβαίωση περί της ακρίβειας, της αξιοπιστίας και της έγκαιρης προετοιμασίας των χρηματοοικονομικών (και λοιπών) αναφορών.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2

Η παροχή διαβεβαίωσης περί της επάρκειας των συστημάτων διαχείρισης και ελέγχου του Υπουργείου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3

Η διενέργεια τακτικού ελέγχου των παγίων προκαταβολών του Υπουργείου.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 4

Η διενέργεια οικονομικού και διαχειριστικού ελέγχου των δημοσίων υπολόγων και δημοσίων διαχειρίσεων που υπάγονται στο Υπουργείο.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 5

Η διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης σε περίπτωση απώλειας δικαιολογητικών πληρωμής δημόσιας δαπάνης πριν την έκδοση τίτλου πληρωμής.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 6

Η έρευνα της ύπαρξης αντικειμενικής αδυναμίας απόδοσης λογαριασμού χρηματικού εντάλματος προπληρωμής.

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 7

Η επιβολή δημοσιονομικών διορθώσεων στις περιπτώσεις που εντοπισθούν μεμονωμένες ή συστημικές παρατυπίες σε υπηρεσίες του Υπουργείου ή σε εποπτευόμενους φορείς του, εφόσον οι φορείς αυτοί δεν διαθέτουν μονάδα εσωτερικού ελέγχου και η παρακολούθηση της εκτέλεσής τους».

Αθήνα, 29 Αυγούστου 2014
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
ΟI ΥΠΟΥΡΓΟI
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΟΛΓΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ